برگزاری دومین جشنواره عدلیه و رسانه در یزد

جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضاییه در امور فرهنگی و رسانه‌ای و تحقق اهداف سند تحول و تعالی قوه قضاییه، برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره عدلیه و رسانه در یزد

به گزارش بچه های خاکریز در یزد، غلامعلی دهشیری شامگاه دیروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره عدلیه، اظهار کرد: ارتباط با رسانه‌ها و ایجاد بستری مناسب بر محور اصول و خط مشی‌های دستگاه قضا همراه با تدوین راهبردهای مناسب و آینده‌نگر و در مواجهه با پدیده‌های اجتماعی با رویکرد پیشگیرانه از ضروریات برگزاری جشنواره است.

وی افزود: دستگاه قضایی با رسالت خطیری که بر عهده دارد در زمینه اطلاع رسانی نیز با مسائل خاص و منحصر به فردی گریبانگیر است و باید برای موضوعات مرتبط با خود یک نگاه عمقی و همه جانبه نگر را دنبال کند تا با ارائه آموزش‌های حقوقی و قضائی در قالب‌های مختلف به ویژه قالب‌های نوین و جذاب، تقویت کننده حس عدالت در بین اقشار مختلف باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، توسعه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از رویدادهای دستگاه قضایی و ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی، قضایی و قانونی آحاد جامعه را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: تلاش برای ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای  اصحاب رسانه، هنرمندان و عموم جامعه در حوزه حقوق و قضا، تولید محتوای فاخر و هنرمندانه در حوزه حقوقی، قضایی و قانونی در جهت افزایش آگاهی عموم جامعه و حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان و هنرمندان و علاقه مندان در حوزه حقوق و قضا از دیگر اهداف این جشنواره است.

دهشیری با بیان این‌که این جشنواره در چهار بخش اصلی، رسانه، ویژه و نقد برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش اصلی با همکاری و محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود و رسانه‌ها در موضوعات فراخوان شده جشنواره در قالب‌های تیـتـر،گزارش، مصاحبه، یادداشت و مقاله و گزارش تصویری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در بخش ویژه، موضوعات فراخوان شده در قالب‌های پوستر، پادکست، موشن گرافی، کلیپ‌های کوتاه رئال، کلیپ‌های موبایلی، عکس حرفه‌ ای و آماتوری داوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در بخش رسانه عملکرد رسانه‌ها ارزیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های جدید جشنواره عدلیه و رسانه که در دومین دوره این جشنواره اضافه شده است، بخش نقد است که مقرر است، بهترین نقدهای ارائه شده با توجه به موضوعات ذکر شده در آیین نامه و بر اساس سند تحول قضایی مورد تقدیر قرار گیرد.

دهشیری خاطرنشان‌کرد:علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همراهی در این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس  www.adliehyazd.ir مراجعه نمایند و یا به کانال جشنواره در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/AdliehYazd  بپیوندند.

پایان پیام/الف

دیدگاهتان را بنویسید